Nedelja, 24. Marec 2019, 17:22

Razmišljanja: Rumeno, ki te ljubim rumeno

Nedelja, 8. November 2009, 18:15

r splet 2

Kolikokrat nam je na časopisnih policah oko obstalo na kravavih prizorih z naših cest, na fotografijah odprtih grobov in strtih žalujočih, kolikokrat smo na spletni strani kliknili na naslov, ki je obljubljal podrobnosti o umoru, prevari, goljufiji, da o goloti in takšnih ali drugačnih pripetljajih, povezanih s seksom sploh ne govorimo... Številne »lepotičke«, kvazi tv zvezdnice ali pevke, katerih zvok je brez sočasne slike skorajda neposlušljiv, se nam s svojo zgodbo ponujajo na velikanskih panojih ob cesti, s tv ekranov pa nas bombardirajo s preverjenimi dejstvi, podatki, izjavami prič o tem, kako so ali politiki pokvarjeni, kako nas država ropa in podobno črno-belo-rumeno šaro, ki je brez repa in glave, in ki se navadno vije kot jara kača, saj se sumljivo veliko prispevkov začene s »poročali smo že«. Vsi članki in pripspevki pa imajo vsaj en skupni imenovalec, ta pa je, da nas potegnjeo vase, da se razburimo in bentimo, začnemo udrihati po državi, sistemu in bogu, v naša telesa se še dodatno naseli stres, v duha pa malodušje in depresija.

 

Morda ne čez noč, v letih listanja, klikanja, poslušanja in gledanja pa gnev počasi a zanesljivo polni naše žile in nekega lepega pomladnega jutra se pri kavici zalotimo, kako resignirano strmimo v masten črn naslov in namesto o prebujajočem in obetajočem dnevu, sogovorniku,-ci tarnamo o svojih strahovih, češ, le kam drvi ta svet. Novo dozo »rumeno-črnega mamila« dobimo pri naslednjih novicah, zadnjo pri večernih... Ne opazimo, da postajamo odvisni in otopeli hkrati. Ne gane nas več zaprta krsta, želeli bi videti več, klikamo po spletu, morda pa so tam kaj objavili... Kje je meja? Lastniki medijev vedo -  meja je nebo, tako kot na bančnem računu...je ni. Več kupcev, več klikov, pomeni - več denarja. Že prvi dan študija na fakulteti so nam, bodočim novinarjem, v zibelko položili dejstvo, da mediji ne odslikavajo realnosti. Mediji realnost krojijo. Saj verjetno poznate izrek »kar ni v medijih, ne obstaja«. Ravno zato si vsi želijo biti na tv, v časopisu, se slišati na radiu, sploh to velja za politike, katerih medijski rok trajanja je omejen in se zato toliko bolj trudijo biti prisotni na vsaki pasji procesiji, kjer je kakšen fotoaparat ali kamera. Roko na srce, nekateri, sicer redki, to počnejo, ker se čutijo dolžni in poslani in take začuti ter navadno na naslednjih volitvah nagradi tudi občinstvo, večina pa je na teh dogodkih z enim samim razlogom, da bodo naslednje jutro na ogled v medijih. Žalostno a resnično.

 

Kot je resnična staistika, da so bile med Slovenci dolga leta najbolj bran dnevnik ravno Slovenske novice, ki so ponujale veliko slik, veliko ogromnih naslovov, ki so obljubljali mnogo, dali pa malo, par mrtvih, prevaranih, nekaj instant zgodb o tem, kako boste bolj zdravi in srečni, nakaj malega za razvedrilo, kakšna uganka in križanka in to je to. Ko si obrnil zadnjo stran, si bil še bolj prazen kot na začetku. Kljub temu menim, da ni pravo vprašanje rumeni mediji da ali ne. Kajti tudi v  rumenih medijih so novinarji, ki si prizadevajo za lastno verodostojnost in jim je kredibilnost njihov največji kapital. Ozaveščen del javnosti jih sicer jemlje z veliko rezerve in jim vsega ne verjame, vendar se najdejo bralci zanje in tudi to je prav. Govorim bolj o tem, da tudi tako imenovani nerumeni mediji vsak dan bolj rumenijo in tega me je strah. Tudi sama kot novinarka velikokrat slišim stavek »ampak to se prodaja, to ljudje radi berejo«. Pa res tako radi berete o tem, kako smo ljudje morilci, barabe, goljufi? Vas to res napolni z energijo za nov dan, v katerem boste znali oz. zmogli opaziti vse lepe in dobre stvari okoli nas, ki jih ni malo?

Psi lajajo, karavana gre dalje, je še en v medijih pogosto rabljen pregovor, in tudi tokrat ne bo »izneveril«, saj nas že jutri na prodajnih policah, radijskih in tv postajah čakajo nove pošiljke zgoraj opisanih novic. Želim povedati le to, da je izbira VAŠA in teh par vrstic namenjam kot popotnico novi obliki mesečnika, ki je pred Vami. Da bi ostal tak, kot je bil doslej, nepristranski in pozitiven.

VESNA ŽIST

 

Belokranjec, junij 2009, XII/6

Dodajte komentar




Trenutno ni aktivne ankete

KAM V BELI KRAJINI

  • Trenutno ni napovedanih dogodkov.